©2019 by Gundsølille Skytte-, Gymnastik- & Idrætsforening.

Hold og deres trænere

 

Minifræs

Pernille Treue

Caroline Steen Madsen

Så er vi klar til endnu en sæson, hvor du kan løbe, hoppe, trille, lege, synge og bruge hele kroppen. Vi vil gennem lege og redskabsbaner styrke motorikken, mens vi tilbringer en hyggelig time sammen. Forældre deltager omklædt og aktivt.

 

Ramasjang

Pernille Treue

træner

 Emma Kindvig

hjælpetræner

Signe Gernaey

hjælpetræner

Alle sammen lad os så komme i gang - er I klar til fart over feltet i en time hver eneste onsdag? Vi skal lege, hoppe, springe, løbe, spille bold, danse til høj musik og have det sjovt sammen. 
En times gymnastik, hvor vi er klar til at lege, hoppe og springe sammen med dig. Vi vil finde redskaberne frem og styrke motorikken, så du bliver helt klar til at rykke op til de små springere. 
Husk gymnastiktøj, gymnastiksko/tæer, det lange hår væk fra øjnene og godt humør. 
Max 30 børn på holdet, så skynd dig at få din mor/ far til at melde dig til.

 

Små springere

Pernille Treue

træner

Dagmar Berth

hjælpetræner

Lena Rasmussen

hjælpetræner

Franz Treue

træner

Emilie Juhl

hjælpetræner

Mads Treue

hjælpetræner

Lene Gottrup

Træner

Jacob Cordtz

hjælpetræner

Mathilde Steen Madsen

hjælpetræner

Synes du at springgymnastik lige er sagen, og har du lyst til at udfordre din krop med forskellige spring, så kom og vær med til at lege, løbe og ikke mindst lave seje spring sammen med os.

 

Store springere

Ágúst Daniel Troest

Fritz Bundgaard Treue

Anton Rønnedal

Kom og vær med til at udfordre din og dine venners krop i spring, styrke og balance. Vi lægger vægt på at lære de grundlæggende spring, og for at

kunne få så meget som muligt ud af træningen, deler vi op i mindre grupper. Det gør vi for at kunne udfordre både begyndere og de mere øvede – og undgå for meget ventetid. Vi glæder os til at se jer og få lært jer nogle flotte spring og få sved på panden.

 

Caroline Würtz

Bella Anne Højberg

Små dansere

Er du en dreng eller pige som er glad for at danse og bevæge sig til musik så er dette hold noget for dig. Vi vil primært have fokus på dans, leg, balance og sammenhold. Målet for holdet er, at lære at bevæge sig til musik, have styr på balance, attitude og teknikken i dans, samt skabe et godt sammenhold. Holdets trænere er Caroline Würtz og Bella Højberg. Caroline er 14 år og har danset i 6 år. Hun danser stilarterne: Hip hop, Girly, Streetstyle og Moderne/Jazz, og har danset til DM i Disco i 2012 og 2013. Bella er 11 år og danser selv i Gundsølille hun har danset hip hop i 4 år og har også erfaring med rytmisk gymnastik. Bella var også hjælpetræner på holdet i sidste sæson.

 

Niclas Kaare Rasmussen

Hip hop junior 

Der kommer fart over feltet, masser af god musik og udfordringer i dansen. Holdet er for alle der elsker at danse uanset om man har danset før. Der arbejdes med koreografi og forskellige stilarter indenfor Hip Hop. Der bygges op til at præsentere en 4 –6 minutters sammenhængende dansekoreografi til opvisningen i april. Ungerne lære at bruge deres krop, lytte til musikken, bruge attitude og udtrykke sig i dansen. Det bliver sjovt men også udfordrende. Niveauet vil være for alle.

 

Senior Fitness

Justina Cronin

Senior Fittness er et sjovt motionshold for både mænd og kvinder fra 60 år eller over.
Det gør ikke noget om du aldrig har dyrket motion eller har gjort det i mange år – dette hyggelige hold er til dig. Start nu! Det er aldrig for sent

 

Blid bevægelse

Lene Byriel

Har du smerter, gamle skader, stress, livsstilssygdomme, overvægt - eller trænger du bare til at komme stille og roligt i gang med at bevæge dig. Vores helt nye hold BLID BEVÆGELSE er for dig, der har lyst til en time med supernemme, skånsomme men effektive øvelser, hvor vi blidt mobiliserer og vækker kroppens led og muskler. Alle kan være med, og du kan fx bruge timen som rehabilitering, opvarmning eller "mindfulness i bevægelse". Du får færre smerter, større bevægelighed, mere ro på nervesystemet - og en øget lyst til at komme i gang med at bevæge dig. Og ja - vi hygger og griner også undervejs :-) Kontakt instruktør Lene Byriel, hvis du har spørgsmål - mail lene.byriel@gmail.com eller sms på tlf. 2064 3021.

 

Puls og styrke

Thea L. Kaarslev

Effektiv træning for kvinder og mænd – ung som ældre.
På dette hold får du, som overskriften indikerer, både trænet din kondition og dine muskler. Men vi har også altid behagelig og velfortjent smidighedstræning på programmet i form af en god omgang udstrækning. Ud over decideret konditions- og styrketræning muntrer vi os med små aerobicserier, som vi langsomt bygger op og udvikler hen over sæsonen. Aerobicserierne har varierende intensitet, og kan både være udfordrende for konditionen og koordinationen. Indimellem inddrager vi stepbænken i aerobicserierne. Og indimellem snupper vi en hel lektion med kun styrketræning, så hele kroppen bliver udfordret. Men som regel har vi lidt af det hele på programmet, så der burde være lidt for en hver smag. Det hele udføres til energigivende musik. Så velkommen til en ny sæson, hvor du kan forkæle din krop med et velfortjent energi-boost.

 

Yoga

Thor Birgisson

Vinyasa Slow-Flow yoga -  Let øvede

Vinyasa yoga kan beskrives som yoga i bevægelse, hvor man bevæger sig mellem yoga-stillinger i takt med sit åndedræt for at opnå en flydende(flow) praksis, og er en forholdsvis atletisk yogaform der benytter sig meget af stående stillinger.

I min Slow Flow undervisning benytter jeg mig stadig meget af stående stillinger men i et lavere tempo der der både styrker og strækker kroppens muskler, men samtidig giver plads til at gå lidt mere i dybden med stillinger, åndedræt og tilstedeværelse i kroppen.
Der vil dog altid være plads til liggende stillinger der har fokus på dybere stræk.
Vi starter altid med en kort meditation eller en vejrtrækningsøvelse for at komme ned i fart efter en travl hverdag, og slutter af med en afspænding(Savasana).

Begyndere er velkomne og vil godt kunne følge med når de har været der et par gange, selvom holdet hedder "Let Øvet". De første 2 gange bliver rettet mod begyndere for at give en mulighed for at komme godt i gang hvis ikke man har prøvet Yoga før.

 

Zumba

Malene Lundberg

Kan du lide at røre dig og få sved på panden til masser af gode rytmer? Så er zumba lige noget for dig. Vi vil blande mange forskellige latinamerikanske stil- arter og putte lidt fitness ind, så vi rigtig kan få rørt musklerne. 
Du behøver ikke at have danset før. Alle er velkomne og alle kan være med.

 

Dance funkers

Nicolai Lomholt

Sidste års succes gentages. For dig der elsker at danse og have det sjovt mens du blive bedre. Niveauet er lagt så alle kan deltage, men vi skubber til taget og dygtiggør os igennem hele sæsonen. I år vil vi arbejde med en mere sammenhængende koreografi frem til opvisningen. Vi kommer til at lave 8 – 10 minutter fordelt på forskellige stilarter indenfor HIP HOP, FUNK og latin. Vi nyder hinandens selskab og griner meget. Men vi sveder og arbejder hårdt, for vi vil alle gerne lykkes. Jeg håber at se så mange som muligt både mænd og kvinder på holdet. (Det er ikke pardans).

Latin funkers

 

Nicolai Lomholt

Latinfunkers er det nye dansehold. Udtrykket vil være de latinske rytmer sammensat med moderne dans og svedige moves. Holdet er for alle, men vi tager det roligt i starten og derfor vil det også være det perfekte valg for nybegyndere. Selvom vi tager det rolig, så skal tempoet og pulsen op. Så timen vil bære præg af god musik, højt humør og meget grunddans, bygget op om klassiske latinsk inspirerede danse såsom Salsa, Mambo, Cha Cha Cha, Rumba mv. Efterhånden som sæsonen skrider frem, vil vi udfordre mere og mere på koreografierne så vi til opvisningen kan fremvise 3 danse af forskellig karakter. Timen er båret af lyst og grin og her kan vi alle lave fejl. Så hvis du har lyst til at være en del af team glade dansere i Gundsølille, så kom og giv den gas på Latinfunkers.

Bootcamp

 

Christina Hirsbak

Bootcamp 1 

Morten Rasmussen

Bootcamp 2

Er du vild med at træne i det fri? Ellers kan du blive det. Udover den seje træning, får du fornøjelsen af den friske luft, mens du træner. Omdrejningspunktet for Bootcamp Outdoor er intervalløb, pulsøvelser og mange andre øvelser med egen kropsvægt. Og så inddrages desuden de redskaber, der findes i naturen undervejs – det kan være en bænk, et mønster i terrænet eller din makker, og simple redskaber som sjippetov, elastikker, bolde mm.
Øvelserne i Bootcamp involverer flere muskelgrupper på én gang og har fokus på kernestyrke, kondition og styrkeudholdenhed, og der er garanti for hårdt arbejde og sved på panden. 

Vi træner uanset vejret, så klæd dig på derefter.