Eat Beer

Roskilde festival 2020 aflyst!
og dermed ingen Eat Beer i år
Vi ses i 2021!

Også i 2020, hvor Roskilde Festival fejrer 50 års jubilæum, er boden EAT BEER at finde på campingområdet på Roskilde Festival.

Vi er at finde på Camping West i svinget på Darup vej, hvor vi også var placeret sidste år.

Vi skal bemande boden fra fredag aften den 26. juni til søndag den 5. juli og regner med at vi skal bruge mellem 128 og 140 frivillige. Så hvis du igen i år er frisk på 32 timers vagt (standard for alle madboder på campingområdet) så har du nu chancen for at være del af en hyggelig bod igen i år.

Vi fremstiller og sælger en masse god mad, der er kendetegnet ved at øl indgår som ingrediens. Vores væsentligste ret er Chili con Carne, men vi har også pandekager, Chili sin Carne, suppe, og Asian Porter Kylling m.m. ligesom vi sælger kaffe, the, saft, kakao og morgenmad.

Vi er mellem 10 og 30 på arbejde samtidigt afhængig af travlheden, og der er altid erfarne køkkenledere, der styrer slagets gang. Der er alle steder beskrivelse af de mange aktiviteter på både dansk og engelsk, så alle kan nemt være med. Vi producerer maden fra grunden, og sætter en ære i, at vi hele tiden har friske varer til vores kunder. På din vagt kan du få mange forskellige opgaver. salg ved disken, anretning og udlevering, kogning af ris, pandekageproduktion, pasning af ovn til hvidløgsbrød, opvask, pilning af løg, ordning af gulerødder, renovation udenfor  o.s.v.

Du kan som frivillig under dine vagter spise og drikke (ikke øl)  uden beregning, ligesom du udenfor vagt kan få måltider og drikkevarer til en særdeles fornuftig pris. Vi forsøger undervejs at gøre oplevelsen som frivillig så god som mulig. Vi har et medarbejdertelt med hyggelig stemning

Din tilmelding til Eat Beer skal foretages to steder, dels på festivalens egen registreringsside og dels på mail: eatbeer@gsgif.dk.

Registrering hos Roskilde festival:

Har du været frivillig på Roskilde Festival inden for de sidste 4 år, findes du i systemet og skal blot bekræfte eller ajourføre dine oplysninger. Gå  ind på https://people-m.roskilde-festival.dk/, indtast din mailadresse samt det password, du anvendte sidste gang (et nyt kan bestilles samme sted, hvis det er glemt), gå ind på: Rediger min profil og tjek dine informationer. Hvis der er rettelser skal der nederst på skemaet vælges Gem ændringer.

Hvis det er første gang, du skal være frivillig på Roskilde Festival, skal du oprette dine data her: https://people-vol.roskilde-festival.dk/bliv-frivillig/

Registrering hos Eat Beer

Du skal sende en mail til Eatbeer@gsgif.dk, hvor du oplyser:

  • Mailadresse (samme mail som du er registreret på hos Roskilde Festival) og navn samt din fødselsdato

  • Hvis du enten er medlem eller i lige linje er i familie med et medlem af GSG&IF (idrætsforeningen), skal du angive hvilken afdeling og evt. hvilket medlem, du er tilknyttet via. Så er du med til at øge afdelingens andel af et evt. overskud på festivalarbejdet.

  • Vi formoder, at festivalen igen i år selv sørger for registrering til medarbejdercamping, ellers vender vi tilbage herom, hvis Eat Beer skal stå for det.

 

 

Når vi modtager din mail, registrerer vi dig som aktiv hos Eat Beer og du får en bekræftelse, eller information om venteliste.

En gang i april måned orientere vi de tilmeldte frivillige om, hvordan der kan vælges vagter og hvordan man kan prøve at sikre, at komme på samme vagt som ens venner.

Ligesom tidligere har festivalen besluttet, at samtlige medhjælpere skal afhente deres armbånd personligt hos Check-in mod fremvisning af personlig ID samt et medarbejderbevis (sendes fra os senere)

Vi fastholder de 3 vagter a’ 10 timer. Det giver egentlig kun 30 timer. Men på din første vagt skal du møde 30 min. før, til et lille infomøde, hvor vi vil fortælle om de nye tiltag vi har lavet. Der er ikke mange. På de to næste vagter, skal du møde 15 min. før og du skal regne med, at være der 15 min. efter.

Dvs. er din vagt fra 8 - 18, så møder du 07:45 og kan ikke regne med at gå før 18:15. Dermed mener vi, at vi kan sikre en bedre overlevering ved vagtskifte.  På den måde kommer du op på de 32 timer, selvom det kun er 3 vagter.

 

Vi har i år fået fyldt alle pladser til unge under 18 meget hurtigt, men vi skriver meget gerne op på venteliste, så meld dig til i festivalens system og skriv så til os, at du gerne vil på venteliste. Så kontakter vi dig, når der bliver plads.

Medarbejdere over 65 kan nøjes med 24 timers vagt.

 

Hvis du ikke har behov for at komme ind på festivalpladsen og høre musik, og du føler, at de 32 timer er for meget, kan vi i år tilbyde, at du skal arbejde i 16 timer, d.v.s 1½ vagt a’ 10 timer plus opstart. Tidspunkt for den halve vagt styres af os, så vi er sikker på, at begge halvdele af en vagt bliver dækket. Det er begrænset, hvor mange vagter, vi kan dele.

 

Selv om vi har de fleste vagtledere på plads, skal vi da også bruge et par nye i år, og hvis det har din interesse, skal vi høre fra dig inden den 10. marts, incl. en beskrivelse af tidligere erfaring som leder hos os eller andre steder.

Herefter udvælger vi de mest kompetente, og vi satser på at have vagtlederne på plads den 10 april. Vagtledere skal have samme antal timer som øvrige frivillige, men her kan fordelingen være lidt anderledes. Det aftales med den enkelte.

 

 

Vi glæder os til at se jer igen.

 

Henriette, Jacob og Per

Eat Beer

 

 

 

©2020 by Gundsølille Skytte-, Gymnastik- & Idrætsforening.

IMG_1898